Okayama University web service for the academic affairs system

処理を開始するときは「開始」ボタンを押してください。
When you start processing, click the “Start” button.


お知らせ
Notices

平成30年度 第1学期/第2学期,夏季集中 教養教育科目の抽選手続について



 教養教育科目Web抽選の詳細については,以下のページをご確認ください。

     http://www.okayama-u.ac.jp/tp/student/kyomu1_5.html

 <Web抽選登録期間>
    第1学期           :2月27日(火)9:00~3月15日(木)23:59
                     (3月4日(日)0:00~3月5日(月)8:59を除く)
    第2学期,夏季集中講義:5月8日(火)9:00~5月17日(木)23:59
 

 <教養教育科目抽選登録に関する問い合せ先>
  学務部学務企画課教育支援グループ
  TEL:086-251-8433,7248
  E-mail:dah8433@※
   (注意::迷惑メール対策のため,上記メールアドレスの※を adm.okayama-u.ac.jp に置き換えてください。)


研究奨励金の申請登録が開かない場合



 1.ポップアップブロックの設定を変更してください。

     変更方法手順 ←ここをクリック

 2.上記の方法でも開かない場合はご連絡ください。
   学務情報システム開発室(業務時間 8:30〜17:00(12:15〜13:00は昼休み) ※土日祝除く)
    e-mail:ddg7059@adm.okayama-u.ac.jp
    電話 :086-251-7059 , 7058


When the web page for application registration for research grants does not open

 1.Change the pop-up blocker settings.

     Procedures for change(Japanese Only) ←Click here.

 2.If the web page still does not open after the above procedures are completed, please
   contact the Office for Academic Information System Development.
   (Operation hours: 8:30–17:00 <lunch break: 12:15–13:00> * excluding Saturdays, Sundays, and holidays)
    e-mail:ddg7059@adm.okayama-u.ac.jp
    Tel. : 086-251-7059 / 7058


(重要)Gmail(学生用メール)の利用について


 必ずこちらをご覧ください

(Important) Use of the Gmail service (an e-mail service for students)

 Be sure to check here


(重要)大学からの緊急の連絡,保護者あての成績通知などで不都合が生じないために



  学務システムに登録している連絡先データ(本人及び家庭連絡先の住所・電話番号・メールアドレス等)を元に
 大学から学生の皆さんへ連絡します。
  学務システムに登録している連絡先データが最新のものとなっているか確認してください。引っ越し等により変更
 された場合は,速やかにデータの更新をしてください。
  また,未入力の方は,必ず連絡先データを入力してください。

 【学務システム確認・入力場所】
   岡山大学HP>在学生・保護者の方>各システムの入り口>学務システム
         (注.学内のパソコンからしか入れません。)


(Important) To prevent any inconvenience in the case of emergency contact from the university or the notification of academic assessment to guardians

  The university contacts students based on the contact data (the address, phone number, e-mail address, or other information of students and their family members) registered in the academic affairs system.
  Please confirm that the contact data registered in the academic affairs system is up to date.
  If there is any change in the data due to moving residence or other reasons, update the data immediately.
  If the contact data has not yet been entered, be sure to enter it.

 【Confirmation and entry of the contact data on the academic affairs system】
   Okayama University Top Page>在学生・保護者の方(Current students/Guardians)
    >各システムの入り口(To individual systems)
    >学務システム(Academic affairs system) (in Japanese)
         (Note: This web page can be accessed only from on-campus PCs.)


(重要)住所登録について



  携帯電話やスマートフォン等からアクセスして住所登録を行うと氏名や電話番号、住所などのデータが
 破損してしまうことがあります。住所登録をするときにはPCより推奨ブラウザにて行ってください。
  また単位修得状況の確認だけしたい時には住所情報等の更新をしないでお進みください。


(Important) Registration of address

  If you register your address by accessing the web page from a mobile phone or a smartphone,the data of your name, phone number, address, or other information may be corrupted.
  When you register your address, use a recommended browser on a PC.
  If you only want to confirm your credit earning situation, do not update your address or other personal information.


単位修得状況確認表について



 画面右上にデータ作成日付を表示しています。
 その日付時点でのデータを表示しています。

 修得単位数(履修中を含む)は、履修登録中は加算されない場合があります。
 履修が完了した時点で、加算されますのでそれまでお待ちください。

 評点の表示について
 学部の授業科目について評点を表示しています。
 平成18年度中に履修した科目より表示するものとし、平成17年度以前に履修した科目については
 表示しておりませんのでご了承ください。

 成績・履修に関して不明な点がある場合は,所属学部(研究科)の教務担当で確認してください。
 窓口案内一覧へ


Confirmation table for credit earning situation

 The date of data creation is displayed on the upper right of the screen.
 The data is current as of the displayed date.

 Credits for courses that you are currently registered in may not be included in the number of credits that you have earned and are scheduled to earn.
 In such a case, the credits for these courses will be included in the data after you have completed taking the courses. Please wait until then.

 Indication of scores
 The scores for courses that have been provided by the faculties and that you have taken in AY 2006 are indicated.
 Please note that the scores for courses that you have taken in or before AY 2005 are not indicated.

 If you have any questions regarding your academic results and course registration,contact the Academic Affairs Office and the Student Office at your faculty or graduate school.
 List of Education and Student Offices(Japanese Only)


留意事項



 ○データの保管・取り扱いには十分に注意すること
  例)・データまたは印刷物を保管する場合は漏洩、紛失がないよう注意すること
    ・多数の人が出入りする場所には保管しない
    ・保管の必要がなくなった場合は判読不能な方法で消去または廃棄する

 学務システム利用可能時間:8:30〜24:00

 不明な点がある場合はこちらまでメールでお問い合わせください。
  学務情報システム開発室:ddg7059@adm.okayama-u.ac.jp
 (業務時間 8:30〜17:00(12:15〜13:00は昼休み) ※土日祝除く)


Points to note

 ○Please pay careful attention to the storage and handling of data.
  e.g.:
    ・If you store data or printed materials, take care to prevent them from being leaked or lost.
    ・Do not store data or printed materials in high-traffic places.
    ・If data or printed materials no longer need to be stored, delete or dispose of them in such a manner that they are rendered unreadable.

 Hours of available access to the academic affairs system: 8:30–24:00

 If you have any questions, contact the following office by e-mail.
  Office for Academic Information System Development: ddg7059@adm.okayama-u.ac.jp
 (Operation hours: 8:30–17:00 <lunch break: 12:15–13:00> * excluding Saturdays, Sundays and holidays)